torsdag 25 mars 2010

Jag blir så glad..

... när solen skiner på oss,... värmer våra frusna vintersinnen!!
Nu kommer våren, nu äntligen blir det ljusare och nu äntligen är det dags att köpa vårskor till barnen!!!!

Det är nämligen dagens uppgift, först ska Johannes åka hem med skolbussen för 1a ggn ( stora killen ) sen så bär det av till stan och jag hoppas att det finns lite skor kvar till oss,... både skor och gummistövlar ska inhandlas, vi har en fin liten bäck på vår gård nämligen och DEN lockar och pockar på grabbarna en hel del och där krävs det stövlar.... vått vått.. men roligt har dom!!!

Igår var det träd-röj på schemat igen och hinns det med så blir det ett ryck idag med, måste ju få färdigt träden nu, annars finns risken att de inte klarar sig om det dröjer för länge.

Men TYDLIGEN så är det våffeldagen idag och det ska ju då mumsas på våfflor i eftermiddag, jag får försöka att hålla mig till en enda för att inte sabba min diet för dagen,... men det är gott gott gott.... mycket karaktär kommer krävas av mig senare.. : /

Ha nu en underbar vårdag alla vänner!!! // Linda

2 kommentarer:

  1. Jajemän, min 10åriga dotter har börjat tjata om att hon ska ha gympadojjer, för Alla andra har det i skolan !
    :)
    Vad är det ni gör med träden?
    Beskär dom??

    Kram

    SvaraRadera
  2. Beskär dom gör vi ja,.. det var så långesedan det gjordes så endel " grenar " är som hela trän!!! Mycket jobb med dom är det...men det blir fint!

    SvaraRadera