onsdag 24 mars 2010

Igår var Irina och barnen här på besök, alltid lika mysigt fick till en fin bild på småkillarna med. : )


Tänk vad de ska busa om något år... mamma mia.. haha då blir det full rulle på träffarna.

Det smälter mer och mer i trädgården, gårdsplanen är en enda stor "gegga"- plan men det hör väl till lite det med... man ser nu mer och mer av gräsmattan för varje dag!! Så himla skönt!!! Längtar efter att få börja greja och fixa så det blir fint... ÄLSKAR verkligen trädgårdsarbete,...terapi för själen..

Det går framåt på kalorijakt-fronten,.. 2½ kg på 3 veckor tycker jag är bra, har inte varit en enda gång på gymmet sen jag började med VK förän igår, då körde jag ett konditionspass på 50 min, jupp, det var jobbigt. Men man blir nöjd efteråt när man är klar, särskilt då jag inte ens hade tänkt gå dit.... " Orkade inte".. men gick ändå...

Jag har idag träffat bonden som använder våra marker till att odla div olika sorters käk till sina kor, mycket trevlig prick. Erbjuder sin hjälp med både det ena och det andra, tex så ska han hjälpa oss när vi ska avverka lite träd på vår mark, han har stora skogsmaskiner och det är ju liiite lättare än att vi ska fixa allt för  "hand", har ju inte ens en häst som kan dra stockarna!! Hahaha

Ja livet på landet blir nog bra, det underlättar ju när man har folk som man kan be om hjälp,.. annars blir man ju lätt utpekad som en utböling bland folket här omkring tror jag,.... -Kolla vad dom gör nu , dom dära stadsfolkena... även om vi bara flyttat ett par kilometer .... ;)
Ja det gäller att veta vad man gör. Hehe

Idag blir det nog lugnt här hemma, det vanliga plocket bara och lite tvätt står på schemat.

Ha det gott alla!! // Linda




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar