måndag 20 september 2010

Suck vad säger man ...???

Inte nog med att moderaterna sitter kvar i regeringen, dom har fått SD med sig också!!!! Uuuääk.. jag spyr! Ja... suck..jag är mållös, orkar inte ens skriva om saken, det är inte värt besväret! Nu vet ni vad jag tycker iaf. '

Idag vabbar jag med lille Måns för första gången, men jag är faktiskt imponerad av att han klarat sig så pass länge som han har! Han har ju ändå vart på dagis i 5 hela veckor utan att vara sjuk. Snorig har han ju vart då å då men det är ju typ alla..
Nu har han vart sååå snorig och hostig hela helgen så ja ville ge honom 2 extra dagar att krya på sig på.
Han HADE säkert kunna gå till dagis då han inte har feber och hans snälla fröknar hade säkert stått ut med hans snor MEN nu är det så att jag inte hör till den föräldraskaran som alltid skickar barnen till dagis oavsett humör/hälsa, jag tycker inte det spelar någon roll om barnet har feber eller inte. Jag VET ju av erfarenhet att barnen inte orkar med en hel dag med bus på dagis när de har en infektion i kroppen, jag ser det dagligen på jobbet och det gör mig ont att föräldrarna inte ser det, de allra värsta är de som inte lyssnar ens när vi ringer efter dom på jobbet och de kommer tillbaka nästa dag med kommentaren som att han/hon  - Var sååååå pigg igår kväll!!!
Fattar dom inte att det är ett annat tempo på förskolan ?????
Vi sitter ju inte bara i en soffa och tittar på tv eller läser böcker en hel dag,.. nä för vi är ute i ur och skur och vi leker och dessutom har vi ex antal barn till att ta hand om.... suck... uj uj vad kom all den gallan ifrån??? :/

Ja ja.. En rolig sak är iaf att idag kommer mina stora prinsar hem!!! De får åka skolbussen eftersom jag är hemma och det brukar dom gilla. :)

Puss å Kram !!!

1 kommentar:

  1. Jag orkar inte heller gå in på det skitiga valresultatet..du vet ju vad jag tycker där.

    Jag tycker att du gjort helt rätt att hålla Måns hemma !! Inte nog med att de inte orkar med tempot så smittar de ju faktiskt andra barn också, även om de inte har feber. Nysningarna sprider ju en massa baciller!!
    Jag fattar inte heller hur föräldrar kan skicka iväg sina krassliga barn?? Pengakåta ! Snåla! Usch nu blir jag sådär upprörd igen som jag var igår..hehe

    Hoppas dagen blir ok för dig o lilleman iaf och myyys att de stora kommer hem idag ! :)
    Min kom igår :) Kram

    SvaraRadera